.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی/ احمدی نژاد سناریوی انتخابات را تغییر می دهد؟
شمال نیوز: دبیرکل حزب موتلفه در واکنش به این دیدگاه که اصولگرایان فاقد مهره کلیدی برای رقابت با روحانی هستند، می گوید من این دیدگاه را قبول ندارم، هنوز کسی را انتخاب نکرده ایم، اما اصولگرایان از داخل جبهه خود نامزد معرفی می‌کنند و با نبود نامزد مواجه نخواهیم بود.

به گزارش شمال نیوز، "وحدت همچنان ادامه دارد"، "باید به وحدت برسیم"، اصولگرایان نیازمند وحدت هستند". این‌ها جملاتی هستند که اصولگرایان همواره آن را مطرح می کنند و امیدوارند که به این مهم دست پیدا کنند تا بتوانند با قاطعیت بازهم به عرصه سیاست و رقابت بازگردند.

مدتهاست که بحث به وحدت رسیدن اصولگرایان مطرح است و همه طیف‌های اصولگرا از هر راهی حتی نزدیکی به پایداری‌ها برای رسیدن به این موضوع تلاش می‌کنند.

جریان اصولگرا در دو انتخابات اخیر نشان دادند که در راه رسیدن به وحدت ناکام بوده‌اند؛ البته نبود یک زعیم و بزرگتر پس از آیت‌الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی از عوامل اصلی شکست آنان بوده است؛ موضوعی که اگر در یک سال باقی مانده به آن توجه نشود ممکن است در سال 96 نیز گریبانگیر آن‌ها شود.

پس از بسته شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و حواشی آن، اکنون تمامی نگا‌ه‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 است، به گفته برخی از چهره‌های اصولگرا تا کنون برنامه انتخاباتی برای ریاست جمهوری آغاز نشده است و باید منتظر بود تا دید در آینده نزدیک چه پیش می‌آید.

اصولگرایان به دنبال این هستند تا برای سال آتی یک چهره موجه و قوی را برای مقابله با حسن روحانی به میدان بفرستند تا بتوانند ریاست را باز هم از آن خود کنند. در میان چهر‌های اصولگرا بعید است افرادی همچون جلیلی، قالیباف و رضایی توان مقابله با رئیس‌دولت یازدهم را داشته باشند.

معادله اما از جایی به هم می‌خورد که اصولگرایان بخواهند از فردی مانند احمدی‌نژاد حمایت کنند؛ در صورت حضور احمدی‌نژاد در میان اصولگرایانطبیعتا معادله انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 را برهم می‌زند. اما بسیاری از اصولگرایان با صراحت هرچه تمام‌تر اعلام کرده‌اند که محال است از محموداحمدی‌نژاد حمایت کنند و با او در یک جبهه قرار بگیرند.

نبود یک چهره اصولگرا برای رقابت در سال آتی مسیر را تا حد زیادی تغییر می‌دهد تا جایی که حجت‌السلام غلامرضامصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به صراحت اعلام می‌کند اگر اصولگرایان چهره موجهی را نتوانند برای انتخابات آماده کنند طبیعتا به گفت‌وگو با روحانی می‌پردازیم واز وی حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در این رابطه می گوید اگر دولت گام‌های خوبی در جهت رفع مشکل بیکاری و رکود بردارد پیشانی سفیدی پس از پایان 4 ساله دوره کار خود خواهد داشت و امکان پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری به شدت بالا خواهد برد.

همچنین محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه در واکنش به این دیدگاه که اصولگرایان فاقد مهره کلیدی برای رقابت با روحانی هستند، می گوید من این دیدگاه را قبول ندارم، هنوز کسی را انتخاب نکرده ایم، اما اصولگرایان از داخل جبهه خود نامزد معرفی می‌کنند و با نبود نامزد مواجه نخواهیم بود.
حبیبی درباره احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد اظهار کرد: در جریان اصولگرایی هنوز هیچ جمع بندی راجع به افراد انجام نشده است به همین دلیل اظهارنظر من در این باره منطقی نیست.

به گفته وی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده همانند دوره گذشته از روحانی حمایت خواهند کرد. وی معتقد است یک سال تا انتخابات باقی مانده است و از حالا نمی توان اظهارنظر قاطعی راجع به این موضوع داشت. پیروزی روحانی بستگی به عملکرد دولت او در ماه‌های پیشرو و تایید یا عدم تائید این اقدامات از سوی مردم دارد. در حال حاضر دولت هم مورد انتقاد عده ای و هم مورد تائید عده دیگری است. اقدامات دولت در یک سال پیش رو مشخص کننده آرای عمومی است.

اظهارات حبیبی و بسیاری از چهره های اصلاح طلبان درباره حمایت اصلاح طلبان از روحانی نشان می دهد روحانی گزینه مورد نظر و قطعی اصلاح‌طلبان است. در این شرایط این احتمال نیز وجود دارد که اصولگرایان نیز از روحانی حمایت کنند تا روحانی در انتخابات سال آینده تقریبا بدون رقیب جدی به عرصه انتخابات بیاید./ نامه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

گمنام 28 خرداد 1395
انقدر نگو تاریخ مصرفش تمام شد گذشت اون دوره .در کشور چیزی به نام اصولگرایی و اصلاح طلبی نداریم دوره این چیزها تمام شد میزان رای ملت و مردم میدونن به کی رای بدن.به کسی که سرباز ولایت باشه و خادم ملت هرکی میخاد باشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.